Vrei sa faci schimbare de destinatie in imobil? Prin art. 11 din Legea 50/1991 se stabileste ca schimbarea de destinatie poate fi realizata fara autorizatie daca nu sunt efectuate lucrari pentru care legea prevede obtinerea unei autorizatii de construire / desfiintare.
** Toate aceste informatii prezentate nu vizeaza imobilele aflate in zona protejata sau clasificate ca monumente istorice.
Daca vrei sa modifici scopul pentru care este utilizata o incapere, un spatiu sau o cladire, atunci trebuie sa faci schimbare de destinatie. Orice schimbare de destinatie trebuie sa respecte cerintele privind calitatea in constructii si reglementarile si normele urbanistice aprobate.
Atentie! Procedurile pentru schimbarea destinatiei pot sa difere in functie de Regulamentul Urbanistic Local, de complexitatea lucrarilor pentru schimbarea destinatiei si de practicile specifice fiecarei institutii. Autoritatile locale pot sa adopte proceduri diferite sau usor diferite fata de cele pe care ti le prezentam. Suntem constienti de acest aspect si te putem ajuta cu schimbarea destinatiei, in functie de situatie.
In cazurile intalnite de noi, pentru schimbarea de destinatie, clientii au avut nevoie de eliberarea Certificatului de Urbanism. Au existat cazuri in care pentru schimbarea de destinatie, procedura solicitata de autoritati nu a fost eliberarea Certificatului de Urbanism, ci eliberarea unui aviz de catre autoritati, in urma intocmirii unei expertize tehnice care sa ateste ca lucrarile se incadreaza in Legea 50/1991, art.11.
Daca schimbarea de destinatie nu implica nicio lucrare de constructie / desfiintare nu ai nevoie de autorizatie. Ca exemplu, ai un imobil clasificat ca spatiu rezidential, dar vrei sa il transformi in comercial, fara sa ii aduci nicio modificare de compartimentare. Retine insa ca schimbarea de destinatie este permisa si posibila in functie de Regulamentul Urbanistic Local (RLU).
Articolul 11 din Legea 50/1991, cu privire la lucrarile ce se pot efectua fara autorizatie, reglementeaza ca pot fi efectuate modificari de recompartimentare de natura demontabila, din materiale usoare. Daca spatiul caruia vrei sa ii schimbi destinatia necesita astfel de lucrari, nu ai nevoie de autorizatie pentru a putea face schimbare de destinatie, intrucat sunt considerate lucrari ce nu modifica structura de rezistenta sau aspectul arhitectural al constructiilor. Rigipsul este un material usor, iar montarea de pereti despartitori precum panouri din gips carton poate fi posibila fara obtinerea unei autorizatii.
Tot art.11 din Legea 50/1991 dispune ca o serie de lucrari tip reparatii sau inlocuiri nu necesita autorizatie, cu anumite conditii. Forma acestora, dimensiunile golurilor tamplariilor, precum si materialele din care sunt confectionate trebuie pastrate, in caz contrar, lucrarile nu respecta conditiile articolului.
Vrei sa aduci lucrari de renovare in spatiu asupra tamplariei uzate? Daca doresti sa inlocuiesti fereastra formata din doua geamuri cu o fereastra formata din trei geamuri intervin modificari de decupare asupra peretelui.
* Art. 3, pct. a, Legea 50/1991 –> prevede ca autorizatia de construire este necesara pentru diferite tipuri de lucrari. Aceste lucrari sunt: construire, consolidare, reconstruire, demolare, modificare, extindere, reabilitare, schimbare de destinatie sau lucrari de reparatii ale constructiilor sau instalatiilor aferente. Exceptie fac lucrarile prevazute in art. 11, Legea 50/1991, pentru care obtinerea autorizatiei de construire nu este necesara.
* Art. 11, alin (6), Lege 50/1991 -> Permite efectuarea unor tipuri de lucrari fara necesitatea de a obtine autorizatia de construire, printre care si schimbarea de destinatie, cu conditia de a nu fi necesara efectuarea de lucrari de construire / desfiintare pentru care legea prevede autorizatie.
0723.095.532
Echipa Certificat Urbanism Bucuresti te poate ajuta cu obtinerea lui!
Poti apela la serviciul complet de obtinere a Certificatului de urbanism pentru schimbarea de destinatie si poti castiga timp.
Este necesar un Certificat de Urbanism pentru schimbare destinatie spatiu, incapere sau imobil, atunci cand vrei sa aduci lucrari de constructii sau de desfiintare ce necesita autorizatie. In Certificatul eliberat se vor stabili conditiile si restrictiile ce trebuie respectate in realizarea schimbarii de destinatie si a lucrarilor de constructie, se vor impune regulile de realizare in conformitate cu regulementele urbanistice la nivel local si documentatia necesara eliberarii autorizatiei.
In acest caz, procedura solicitata de autoritati poate fi eliberarea Certificatului de Urbanism. In Certificatul de Urbanism se atesta si se informeaza ca nu este necesara emiterea autorizatiei de construire pentru lucrarile solicitate, pentru ca se incadreaza in Legea 50/1991, art.11. In schimb, autoritatile iti pot solicita in Certificatul de Urbanism alte avize, in functie de situatie. De exemplu, ni s-a solicitat avizul Comitetului executiv al asociatiei de proprietari, cu acceptul proprietarilor direct afectati cu care se invecineaza pe plan orizontal si vertical spatiul supus schimbarii de destinatie. Sau, pentru o locuinta aflata sub ipoteca, a fost necesar acordul detinatorului dreptului de ipoteca pentru schimbarea destinatiei fara a fi necesara autorizatie de construire.
Expertiza tehnica MLPAT pentru incadrarea in art. 11 din Legea 50/1991 poate fi necesara in scopul de a evalua daca sunt indeplinite conditiile prevazute de articolul de lege pentru realizarea schimbarii de destinatie.
Pentru ca schimbarea de destinatie sa respecte cerintele art. 11 din Legea 50/1991 trebuie sa indeplineasca conditii precum:
Expertul tehnic va evalua impactul modificarii destinatiei asupra elementelor de structura si asupra sigurantei cladirii, iar raportul mlpat va fi prezentat autoritatilor, alaturi de alte acte necesare pentru schimbarea destinatiei unui imobil.
Ai nevoie de Expertiza tehnica MLPAT? Apeleaza la expertul tehnic atestat si certificat MLPAT al echipei!
In 1-2 zile lucratoare, raportul mlpat va fi definitivat, cu concluziile rezultate din evaluare.
Serviciul de expertizare MLPAT este disponibil in toate judetele din Romania
Asa cum am specificat mai sus, am intalnit situatii in care autoritatile au eliberat un aviz pentru schimbarea de destinatie. Avizul pentru schimbarea de destinatie poate fi eliberat proprietarilor ce doresc sa modifice destinatia initiala a unei incaperi / constructii, fara necesitatea de a obtine autorizatie, conform art.11 din Legea 50/1991.
Avizul sau acordul pentru schimbarea destinatiei imobilului fara autorizatie este emis de catre autoritati si reprezinta raspunsul cu privire la aprobarea schimbarii de destinatie. A nu se confunda obtinerea avizului cu obtinerea autorizatiei, pentru ca cele doua documente sunt eliberate in scop diferit.
In timp ce obtinerea avizului se concentreaza pe schimbarea de destinatie in termenii art 11 din Legea 50/1991, obtinerea autorizatiei este esentiala atunci cand schimbarea de destinatie se efectueaza cu lucrari de constructie / desfiintare pentru care legea prevede eliberarea autorizatiei. In acest caz, procedura de schimbare de destinatie se va realiza prin eliberarea certificatului de urbanism.
In functie de nevoile tale, alege serviciul complet de obtinere al Avizului pentru schimbare de destinatie sau serviciul de intocmire a Expertizei Tehnice MLPAT pentru incadrarea in art 11 din Legea 50/1991:
Vrei sa apelezi la echipa noastra pentru documentia necesara obtinerii schimbarii de destinatie? Te putem ajuta cu expertiza tehnica MLPAT, dar si cu Extrasul de Carte Funciara, solicitat dupa caz.
Te putem ajuta cu serviciul complet care consta in pregătirea documentiilor si a dosarului, depunerea dosarului și obținerea acordului / avizului pentru schimbare destinatie.
Sector 1, Sector 2, Sector 3, Sector 4, Sector 5, Sector 6. De asemenea, serviciul poate fi disponibil si pentru localitati / orase din Ilfov, situate in apropierea orasului Bucuresti.
Contacteaza-ne si iti vom transmite oferta de pret pentru lucrarile tale si pentru serviciul care te intereaza!
Personal atestat, certificat si specializat se ocupa de intocmirea actelor solicitate pentru obtinerea avizului / acordului / adeverintei
Dupa ce documentatia solicitata este finalizata, ne vom ocupa de pregatirea dosarului pentru depunerea in cadrul institutiei.
Ne vom deplasa catre institutia necesara pentru depunerea dosarului si vom lua legatura cu autoritatile necesare.
Cand avizul/ acordul /adeverinta este gata, vom merge catre institutia necesara pentru a prelua documentul.
In scopul eliberarii avizului / acordului pentru schimbarea de destinatie este necesara pregatirea dosarului cu documente solicitate pentru schimbare destinatie.
*** in functie de institutie, de tipul imobilului sau de tipul lucrarilor lista cu acte necesare schimbare destinatie imobil poate sa difere. Aceste documente sunt prezentate doar cu scop informativ si orientativ.
*** poate fi solicitata o cerere pentru schimbare destinatie imobil scrisa si semnata de mana. Autoritatile vor specifica ce tip de cerere este necesara.
Ultimul pas din proces este cel de actualizare cadastru pentru schimbare de destinatie. Actualizarea releveului este necesara pentru inregistrarea informatiilor despre proprietate, in evidentele si registrele oficiale.
Pentru actualizare cadastru schimbare destinatie este necesara pregatirea unui dosar cu acte, depus de catre inginerul topograf la OCPI.